پرش لینک ها

بازدید جناب آقای دکتر ملک زاده و مقامات عالی سازمان بین المللی سیتی وان و هیات همراه از کارگاه ها و کارخانه های تولید پنیر در جزیره ساردینیا ، ٢٠ اکتبر ٢٠١٩ میلادی

با توجه با اینکه جزیره ساردینیا با وسعتی بالغ بر ٢۴٠٠٠ کیلومتر مربع و با جمعیت یک میلیون و هفتصد هزار نَفَری و آب و هوای مدیترانه ای منحصر به فرد، زمین های حاصلخیز و پر آب و آب و هوای چهار فصل، از نقاط بسیار مهم دامپروری و کشاورزی در ایتالیا به شمار می رود و علاوه بر کاربری گردشگری جزیره، دامپروری و کشاورزی نیز از نقاط پر قوت ساردینیا به شمار می رود.
در این میان محصول لبنیات و پنیر جایگاه خاصی در صادرات و مصرف محلی جزیره دارد.

در ادامه سفر دکتر محمد شریف ملک زاده و هیات همراه ایشان از جزیره ساردینیا در جنوب ایتالیا و با بازدید کامل و دقیق از کارخانه های تولیدی پنیر در ساردینیا و آشنایی با سابقه تولید این مواد غذایی ارزشمند که به بیش از سه هزار سال پیش باز می گردد با روشهای به روز و مدرن تولید پنیر به صورت سنتی و همچنین روشهای مکانیزه، آشنا شدند.

با یکی از برجسته ترین متخصصین غذایی در زمینه تولید پنیر “آقای سباستین” در چندین جلسه ملاقات هایی صورت گرفت. ایشان که با سابقه بالغ بر بیست و پنج سال در خصوص مشاور تکنولوژی و آموزش ساخت پنیر، و چهل سال تحقیق در ساخت و تولید پنیر دارد، برای نخستین بار این متخصص توانمند توانسته است فرمول گیاهی را برای ساخت پنیر ابداع نماید که زین پس همه مردمان جهان با سلایق و ذائقه های متفاوت با این نوآوری بتوانند با تکیه بر اصول سازمان بین المللی سیتی وان بر (حلیت ، سلامت ، کیفیت و اصالت) از این محصول استفاده نمایند.

با اعطای حکمی از سوی سازمان بین المللی سیتی وان “آقای سباستین ” به عنوان سفیر در حوزه مواد غذائی با “تاکید بر محصولات پنیر و لبنیات ” برگزیده شد.
همچنین گواهینامه (سلامت، حلیت ، کیفیت و اصالت) سازمان بین المللی سیتی وان به کارخانه ها و تولیدی های این محصول در ساردینیا و ایتالیا تعلق خواهد گرفت.