پرش لینک ها

مراسم افتتاحیه اداره کل سازمان بین المللی سیتی وان در استان اردبیل

 

 

 افتتاحیه اداره کل سازمان امور بین المللی سیتی وان با حضور مسئولان استان اردبیل معاون استاندار ، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی و مدیران سازمان امور بین المللی  سیتی‌ وان دکتر محمد حسین احمدی مقدم و دکتر رضا صادقی دراستان اردبیل .

 

آقای دکتر بهروزندایی ، معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل در افتتاحیه این مراسم گفت : استان اردبیل  دارای قابلیت گردشگری فوق العاده‌ای است و سالانه پذیرای حدود ۸۰۰ هزار نفر گردشگر خارجی از کشورهای مختلف دنیا است.

اکثر این گردشگران را مردم جمهوری آذربایجان تشکیل داده که با مقاصد درمانی وتجاری  به استان اردبیل سفر می کنند .

دکتر ندایی اضافه کرد: وجود آب‌های گرم فراوان در استان اردبیل  یکی از ظرفیت‌های بسیار مناسب در حوزه گردشگری سلامت در استان  است که می‌تواند در جذب گردشگران خارجی بسیار مؤثر باشد.

 

 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل آقای دکتر اسحاق رسولی هم دراین مراسم گفتند : دانشگاه آزاد اسلامی  اردبیل در حوزه سلامت، در پارس‌آباد مغان در حوزه کشاورزی ، در بیله‌سوار در حوزه تجارت و در گرمی مغان در حوزه صنعت و آی.تی فعالیت می کنند وهم چنین در سرعین مرکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی به دانشکده گردشگری تبدیل شده.

با اشاره به اینکه توجه به صنعت گردشگری و سلامت استان اردبیل ، احداث و راه اندازی دانشکده گردشگری و مرکز همایش‌های ملی و تبدیل این دانشگاه به یکی از سه ناشر خاورمیانه و آسیا در چشم انداز ۱۰ ساله هدف‌گذاری شده است.

سازمان بین‌المللی سیتی‌وان تنها سازمان صادرکننده پروانه بین‌المللی بهره‌برداری استاندارد محصول در حوزه سلامت،کیفیت، اصالت و حلیت کلیه محصولات و خدمات است.

دکتر اسحاق رسولی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل با بیان اینکه نگاه‌های سنتی پاسخگوی صنعت  گردشگری نیست، افزود: شیوه‌های میهمان پذیری از مسافران داخلی و خارجی همواره در حال تغییر است  و علاوه بر جلب رضایت مشتری، باید به افزایش  مسافران و وفادارای آنان برای انتخاب این استان به عنوان مقصد گردشگری توجه کرد.

صنعت گردشگری به عنوان یک صنعت در حال رشد  محسوب شده و  بدون برخورداری از استانداردهای لازم نمی‌توان ادعایی در رشد این صنعت داشت .

 

 

دکتر رضا صادقی، مدیرکل امور بین‌الملل سازمان بین‌المللی سیتی‌وان در مراسم گفت: گردشگری حلال فعال و مقرر است  نمایندگی آن در استان های دیگر هم راه‌اندازی شود.

این نمایندگی تمام خدماتی که گردشگران  مسلمان در سفر به آن نیاز دارند را در اختیار آنان قرار می‌دهد.

از ۱۵ سال پیش  گردشگری حلال در دنیا مورد توجه واقع شده است ، گردشگری حلال در ایران نیز شکل گرفته و تمامی خدمات گردشگری همچون  حمل و نقل هوایی، دریایی، غذا ،صنایع دستی، فروشگاه، هتل، ایرلاین، دارو، آرایشی بهداشتی، بیمارستان و حتی بانکداری حلال را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد.

دکتر صادقی بابیان اینکه در حال حاضر مجوز گردشگری حلال در سازمان بین‌المللی مالکیت معنوی (wIpo) که در ژنو سوییس مستقر است ثبت جهانی و توسط ۲۷ کشور اروپایی ، ۱۷ کشور اتحادیه آفریقا و کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی تایید شده است.